duminică, aprilie 09, 2006

26.02.2006, O solutie tranzitorie pentru retelele telescopice

ASOCIATIA CIVICA « RETELE TELESCOPICE »
Adresa: Str. Stanescu Gheorghe, 5, bl.219, sc.B, ap.55,
Sector 2, Bucuresti
E-mail: banii_nostri_la_canal@yahoo.fr
Site Inernet: http://asociatiacivica.blogspot.com/
Data: 26.02.2006


O SOLUTIE TRANZITORIE PENTRU “RETELELE TELESCOPICE”
- propunere adresata Primariei Generale si Consiliului General al Municipiului Bucuresti -

Aflam de la cetateni ca ARBAC este pe cale de a deveni o veritabila Mecca a bucurestenilor, urmare a actiunii populiste si iresponsabile a acestei institutii care indeamna populatia la risipa si furt de apa si o incita impotriva furnizorului de apa.
Celebra Decizie nr. 3/2006 se multiplica pe zi ce trece – acum s-a ajuns la Decizia nr.7/2006. Toate aceste “Decizii”, intitulate pompos “cu privire la rezultatele expertizei tehnice efectuate de ARBAC in sprijinul rezolvarii disputelor dintre clienti si Concesionar, generate de modalitatea de facturare a consumurilor de apa la unii utilizatori casnici”, nu au la baza nici un studiu concret, nici o actiune pe teren, responsabilii ARBAC dovedind - a cata oara? – superficialitate si lipsa de raspundere in indeplinirea scopului pentru care aceasta institutie este platita cu bani publici. Angajatii ARBAC habar nu au despre ce este vorba, concret, pe teren, la clientii care le calca pragul; nu au intreprins si nu intreprind cercetari serioase pentru a vedea ceea ce se intampla intre statiile de hidrofor si blocurile situate in aval de acestea, studii care sa contina date, cifre, randamente, impactul asupra mediului, impactul asupra locuitorilor. Daca angajatii ARBAC ar fi fost, intr-adevar profesionisti, adevarati ingineri, ar fi publicat astfel de studii, sustinute de date si cifre concrete, care sa merite denumirea de expertize tehnice.
Va descriem in continuare modul in care ARBAC intocmeste “expertizele tehnice”:
· Cetateanul, care a aflat din presa sau de la vecini, ca ar putea beneficia de reduceri la plata facturilor, amana oricare alta preocupare si da fuga la ARBAC ;
· Acolo, « expertii » ii comunica : ‘’Trebuie sa faceti o reclamatie in care sa spuneti ca Apa Nova a trecut de la facturarea pe baza unui contor instalat in statia de hidrofor si care inregistreaza si pierderile pana la dumneavoastra, ca sunteti nemultumiti de acest lucru, si sa-mi dati o anexa cu semnaturile…’’ ;
· La alte nedumeriri si nelinisti ale clientului, ARBAC continua : ‘’Sa-si faca treaba (Apa Nova-n.n.) ca de aia ia banii de la dvs.’’ ; ‘’Noi am facut ceea ce trebuia sa facem…le-am dat amenzi, am luat decizii…’’ ; ‘’Problema o poate reglementa Primaria, care a facut concesiunea, dar, dupa cum vedeti, n-a reglementat-o nici pana acum.’’ Client: ‘’Apa Nova ne-a spus ca de 5 ani se lupta sa faca contorizarea, dar ARBAC se opune…’’ ARBAC : ‘’De 5 ani de zile daca se lupta, se ducea in instanta si spunea : uite, domnule, contractul meu spune asta…Pai dvs. cum credeti ca se lupta ? Se lupta ca nu face nimic ! Asta-i lupta pe care o face !’’. Client : ‘’Au spus (Apa Nova-n.n.) ca pana acum au suportat ei pierderile si ca nu se mai poate continua, acesta este drumul care duce catre faliment…’’. ARBAC : ‘’Extraordinar ! Si uite pleaca de aici si o sa ramana lumea suparata rau !...Nu e nici un faliment de vreme ce au 30% rata profitului !...’’. Client : ‘’Deci, ne ajutati si pe noi, daca venim, eventual mai multe blocuri ?… ‘’. ARBAC : ‘’…Da…Ca eu, avand 20-30, asa…nu fac la fiecare cate una…si cu cat veniti mai multi, cu atat dau mai repede Decizia.’’
Precizam ca aceste citate sunt autentice si provin din dialoguri recente purtate intre cetateni si angajati ai ARBAC. Vedeti cat de simplu se pot realiza « expertize tehnice », pe baza carora se emit « Decizii » la nivelul Bucurestiului ?!...
Domnule Primar General, Domnilor Consilieri ai CGMB,
Cat timp vom mai suporta aceasta sfidare la adresa bunului simt si a Legii, pe care ARBAC o practica inca de la infiintarea sa ? Cand vor fi trasi la raspundere acesti functionari care, in loc sa apere cu adevarat interesele Bucurestiului, ii aduc numai prejudicii, iar acum, pur si simplu, umilesc oamenii de buna credinta, facandu-i sa cerseasca un loc pe lista cu « reduceri » la facturile de apa ?
Reinnoim rugamintea de a se convoca urgent CGMB pentru a se hotara :
1. Stoparea acestei activitati iresponsabile a ARBAC, anularea « Deciziilor » privind revenirea la pausal, incetarea amagirii si plimbarii cetatenilor intre PMB, APA NOVA, ARBAC si retur ;
2. Pana la reglementarea finala a problemei retelelor telescopice, care, ar putea dura aprox. 3 ani, supunem atentiei dvs. urmatoarea solutie de iesire din impas, echitabila, in opinia noastra, pentru toate partile : facturarea apei la consumatori sa se faca, in continuare, conform inregistrarilor apometrelor instalate in statiile de hidrofor, dar Apa Nova sa fie obligata sa aplice o diminuare a facturilor cu un procentaj situat intre 10-15 % din consumul total inregistrat de catre asociatii, acolo unde consumurile depasesc cota de 3 mc/pers/luna. In acest fel, atat furnizorul cat si consumatorii vor fi interesati sa gestioneze cat mai corect resursa de apa, pana la contorizarea tuturor blocurilor din Bucuresti.
3. Revederea organigramei, atributiilor si modului de angajare a functionarilor din ARBAC. Cum poate o structura cum este ARBAC-ul, sa ia « Decizii » care privesc intregul Bucuresti, fara ca acestea sa treaca prin dezbaterea si aprobarea CGMB ? Cine pe cine subordoneaza ?
Mentinerea acestor anomalii in organizarea si functionarea structurilor administratiei publice locale, nu poate sa duca decat la erodarea increderii si respectului cetatenilor in autoritatile publice, lasand loc arbitrarului si abuzului in aplicarea Legii.
Daca vom da curs « expertizelor tehnice » ale ARBAC-ului, riscam sa adaugam pe lista ‘’gaurilor negre’’ ale bugetului local – amintim numai RADET-ul si RATB-ul –si furnizorul de apa, care acum functioneaza normal, dovedind ca o societate comerciala responsabila poate sa intretina si sa dezvolte un serviciu de utilitate publica, fara sa apeleze la subventii, imprumuturi nerambursabile si alte ajutoare, traind doar din tariful perceput utilizatorilor.

Va dorim toate cele bune ! Vom reveni curand cu noi informatii!

Cu speranta ca veti actiona urgent si in interesul public,
ASOCIATIA "RETELE TELESCOPICE", Asociatie civica

Persoana de contact:
Nastasia BURLUI
Str. Stanescu Gheorghe, 5, bl.219,
sc.B, ap.55, Sector 2,
BUCURESTI