vineri, iulie 10, 2009

01.07.2009, Ofiteri disponibilizati in slujba Bucurestiului

ASOCIATIA CIVICA « RETELE TELESCOPICE »
Adresa: Aleea Havana, nr.14, Sector 1, Bucuresti
E-mail: probleme_comunitare@yahoo.com
Site Inernet: http://asociatiacivica.blogspot.com/

Data: 01.07.2009

CULISELE REZOLVARII PROBLEMEI RETELELOR TELESCOPICE SAU CUM AU INCEPUT BUCURESTENII SA CASTIGE 5 (CINCI) MILIOANE EURO/AN, IN LOC SA-I PIARDA PE APA SAMBETEI

In anul 2004, subsemnatul, locotenent colonel in rezerva, disponibilizat din MINISTERUL APARARII NATIONALE, am fost angajat de catre SC APA NOVA BUCURESTI SA, impreuna cu alti cativa fosti ofiteri, cu misiunea expresa de a imbunatati relatiile nu tocmai bune dintre aceasta societate comerciala si clientii sai.

Ca de fiecare data de-a lungul carierei profesionale, ne-am luat sarcinile de serviciu in serios si, dupa cateva luni, am identificat principala problema care statea in calea imbunatatirii relatiilor cu clientii APEI NOVA: existenta retelelor telescopice de alimentare cu apa a blocurilor.

Ca urmare, am inceput o intensa munca de documentare si am descoperit cum, datorita superficialitatii administratiei publice locale a Bucurestiului, populatia pierdea anual peste 5 milioane de euro risipind apa potabila. Aceasta problema se perpetua de ani si ani, datorita unui grup de functionari publici cu interese straine de cele ale populatiei Bucurestiului. Mecanismele de blocare a rezolvarii problemei si jocurile de interese le-am descris in articolele publicate anterior tot pe acest blog si nu are sens sa le mai reiau.

APA NOVA era prizoniera acestui grup, neputand sa spuna Bucurestiului adevarul, pentru ca aceasta ar fi insemnat intrarea in jocurile politice, fapt incompatibil cu activitatea unei societati comerciale responsabile.

Neputand asista impasibili la aceasta perpetuare irationala a unei probleme de interes public, am decis sa actionam pe cont propriu. Dupa unele incercari nereusite, ne-am gandit ca cea mai buna solutie ar putea fi infiintarea unei asociatii civice formata din reprezentantii asociatiilor de bloc nemultumite de existenta retelelor telescopice. Numai in cadrul unei astfel de asociatii se putea spune lucrurilor pe nume, fara inhibitii si fara teama de represalii. Astfel, am difuzat la nenumarate blocuri prima scrisoare deschisa pe aceasta tema si, din randurile asociatiilor de bloc am gasit cativa oameni inimosi, cu spirit civic, care si-au insusit ideile acesteia si au decis sa urmeze aceasta initiativa. Asa s-a nascut Asociatia Retele Telescopice, iar bucurestenii si APA NOVA ar trebui sa le multumeasca acestor oameni deosebiti:

• NASTASIA BURLUI
• CONSTANTIN MOTEA
• CORNELIU GRIGORIU
• ION ALEXANDRU
• GEORGETA VOLINTIRU
• GHEORGHE BUCALOIU
• COMAN STAN
• IONITA SANDI
• IONESCU MARIN
• VIRGIL COCIORHAN
• ION STATE
• MIHAI ALIMAN
• EMILIA GHERGHINA
• SILVIU DINCULESCU
• ADRIAN DOROBANTU
• CONSTANTA POPESCU

Mai departe, am dus un adevarat razboi mediatic pentru a invinge nepasarea, indolenta sau reaua credinta a unor functionari publici. Am difuzat articolele de mai jos in mii de copii, expediindu-le la autoritati, la functionarii din primarii, la consilierii locali, la presa, radio si televiziuni. Nu a fost deloc usor si am patimit cu totii pentru indrazneala noastra: am fost chemati sa dam declaratii la Politie (fiind acuzati de calomnie de catre doi directori ai ARBAC), am fost chemati in instanta de judecata. Subsemnatul s-a ales si cu o mustrare din partea Directorului General al APEI NOVA si cu amenintarea ca voi suporta toate consecintele in cazul in care APA NOVA va fi acuzata ca a organizat toate aceste actiuni. Mi-am linistit sefii, oferindu-le demisia mea in situatia in care s-ar fi intamplat ca APA NOVA sa devina centrul unui scandal pe aceasta tema.

Pana la urma, dreptatea si adevarul au triumfat si astazi retelele telescopice sunt pe cale sa devina o istorie.

Personal nu am castigat nimic din aceasta munca tenace in folosul Bucurestiului si al societatii la care lucram. Putinii sefi din APA NOVA, care au aflat ulterior de intreaga poveste, m-au privit cu neincredere si m-au tratat ca pe un om ciudat, ca pe un bolnav contagios de care nu este bine sa te apropii prea mult. Cu exceptia reprezentantilor asociatiilor de bloc din Sectorul 2 si a domnului Ludovic Orban, pe atunci viceprimar al Bucurestiului, nimeni nu ne-a multumit si nu ne-a felicitat pentru rezultatele obtinute.

In prezent noua conducere a APEI NOVA, impreuna cu organizatia sindicala, au "valorificat" isteria nationala starnita de catre GUVERNUL ROMANIEI in lupta contra cetatenilor care cumuleaza salariul cu pensia si ne-au desfacut contractul de munca pentru ca, in calitate de fosti ofiteri ai armatei, primim o pensie militara (1700 lei cazul meu).

Sper ca noua conducere a APEI NOVA sa ajunga cat de curand la concluzia ca a fost o greseala indepartarea unor salariati constiinciosi si supercalificati din randurile societatii.

Sper ca cetatenii si GUVERNUL ROMANIEI sa inteleaga cat mai repede ca indepartarea din munca a fostilor ofiteri sau in general a salariatilor, numai pentru motivul ca dispun de o pensie, oricare ar fi aceasta, este un lucru total daunator societatii romanesti.

Pentru acei cativa "baieti destepti" mafioti sau oameni de casa ai tuturor garniturilor de conducere politica ale ROMANIEI, pentru acei cativa care, avand functii de generali, directori sau mari sefi in MINISTERUL APARARII NATIONALE, MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR, MINISTERUL JUSTITIEI si alte structuri ale Statului, si-au transformat peste noapte functia militara in functie civila, adjudecandu-si astfel, pe langa acelasi salariu, si o pensie si compensatii grase, sau pentru cei cativa invartiti care, prin tot felul de chichite administrative si-au asigurat pensii mai mari decat salariul cuvenit pentru functia ocupata inainte de pensionare, sufera si sunt loviti tot cei care si-au dus si isi duc traiul in mod corect, cinstit, onest.

Chiar daca, in ciuda tuturor faptelor mele folositoare comunitatii in care traiesc, sunt din nou lovit si marginalizat, am sentimentul datoriei implinite, sunt multumit si nu imi este rusine de ceea ce sunt si de ceea ce am realizat pana acum.

Pentru ca am copii si pentru ca doresc ca ei sa traiasca intr-o ROMANIE mai buna, nu voi inceta sa ma implic, in continuare, in rezolvarea problemelor comunitatii, mai ales ca am vazut ce inseamna si am experimentat forta imbatabila a opiniei publice.

Iata de ce va invit, pe toti acei cu constiinta civica, tineri sau maturi deopotriva, sa contribuiti la devoltarea unei initiative mai ample si de lunga durata: ASOCIATIA PROBLEME COMUNITARE (http://www.comunitatebucuresti.blogspot.com/ ).

Cu stima,

Lt. Col. (r) Dumitru Rinciog
Ofiter disponibilizat din Ministerul Apararii Nationale